Steeds meer mensen laten boodschappen thuisbezorgen. U hoeft niet meer naar de winkel, de winkel komt naar u. Ook bij Jumbo kunt u boodschappen bestellen.

Boodschappen Jumbo1 

Handig om te weten.

Een goede eerste stap is controleren of Jumbo op uw adres bezorgt. Dit kan op deze pagina: www.jumbo.com/content/hier-bezorgt-jumbo-boodschappen

Ook goed om te weten:

  • Om te kunnen bestellen moet u een Jumbo-account aanmaken.
  • Het minimale bestelbedrag is 50 euro.
  • De bezorgkosten zijn afhankelijk van het bezorgmoment. Ook zijn er bepaalde actieproducten waarbij u helemaal geen bezorgkosten betaalt.
  • Afrekenen kunt u doen met uw pinpas bij de bezorger.
  • Er zit statiegeld op de kratten en plastic tassen die gebruikt worden voor het leveren van de boodschappen. Voor een krat is het statiegeld 5 euro en voor een plastic tas is dit 0,05 euro.
  • U kunt de kratten, plastic tassen en andere flessen met statiegeld ook weer inleveren bij de bezorger. De bezorger verrekent dit meteen op uw bon.

Een account aanmaken.

Maak om te beginnen een account aan bij Jumbo.

  • Ga naar jumbo.com
  • Klik rechtsboven op Mijn JumboInloggen.
  • Klik op Account aanmaken.
  • Vul uw e-mailadres in en bedenk een wachtwoord.
  • Vul alle gegevens in: naam, achternaam, telefoonnummer en postcode en huisnummer.
  • U kunt achter “Bezorginstructies” ook nog een tekstje schrijven. Bijvoorbeeld “Bij geen gehoor op het raam kloppen” of “Bij het café door de poort”.
  • Zet een vinkje bij “Ik wil de Jumbo nieuwsbrief ontvangen”als u de nieuwsbrief van Jumbo in de mail wilt krijgen.
  • Zet een vinkje bij “Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden”.
  • Klik op Account aanmaken. 

Na het aanmaken van het account ontvangt u een mail van Jumbo.

Boodschappen Jumbo2

Bezorgmoment reserveren.

Nu u een account hebt, kunt u bestellen. Het is handig om eerst een bezorgmoment te reserveren. Doe dat zo:

  • Ga naar jumbo.com.
  • Klik rechtsboven op Mijn JumboInloggen.
  • Vul onder 'Inloggen' uw inloggegevens in en klik op Inloggen.
  • Klik rechtsboven op het winkelmandje.
  • Klik op Reserveer een ophaal- of bezorgmoment.
  • Rechts staat uw adres. Klik daaronder op de knop Kies dit bezorgadres. Als u de boodschappen ergens anders wilt laten bezorgen, kunt u dat aanpassen met de knop “Kies een ander bezorgadres”.
  • In het volgende scherm ziet u verschillende dagen en tijdstippen voor het bezorgen. Daar staan ook direct de bezorgkosten aangegeven.
  • Klik het bezorgmoment aan.
  • Klik op Kies.

Het bezorgmoment is voor de komende 2,5 uur voor u gereserveerd. U kunt dit moment later nog wijzigen. Bovenin ziet u tot wanneer de reservering geldig is. Tijd om de boodschappen te uit zoeken!

Boodschappen Jumbo3Boodschappenlijstje compleet maken.

  • Klik op Verder winkelen.
  • Klik eventueel op het onderdeel Boodschappen.
  • Links staat een lijst met categorieën. Dat zijn bijvoorbeeld “Aardappel, rijst, pasta” of “Groente”. Als u bijvoorbeeld klikt op “Groente”, dan komen er meer specifieke categorieën tevoorschijn, zoals “Koolgroenten” of “Champignons, paddenstoelen”. Stel u wilt een bloemkool bestellen. Klik dan aan: GroenteKoolgroentenBloemkool.
  • Selecteer het aantal.
  • Klik op het plusteken om het product in de winkelwagen te plaatsen.
  • Onderin ziet u uw lijst met daarachter een getal tussen haakjes. Staat er (3), dan betekent dat dat er drie artikelen in uw digitale mandje zitten.
  • U kunt ook artikelen toevoegen door de zoekbalk bovenin te gebruiken.
  • Typ bijvoorbeeld in “Bloemkool”.
  • Druk op de Enter-toets.
  • Er verschijnen verschillende resultaten: een verse bloemkool, voorgesneden bloemkool, biologisch of uit de diepvries. Klik het artikel aan dat u graag wilt kopen en voeg het toe met het plusje.
  • Bij een aantal producten moet u het gewicht opgeven in plaats van een aantal stuks. Bijvoorbeeld bij een broccoli of bij appels. Jumbo weegt het dan voor u af. De prijs is afhankelijk van het geleverde product.
  • Klaar voor het volgende artikel? Klik dan weer op het tabblad Boodschappenof gebruik de zoekbalk.

Zo werkt u uw hele boodschappenlijst af.

Net als in de winkel, zijn er online ook aanbiedingen. Bij het tabblad “Aanbiedingen” ziet u op welke producten korting zit. Let wel op, de aanbieding geldt alleen op het bezorgmoment, niet op het bestelmoment. Kijk daarom naar aanbiedingen die gelden in de week van uw bezorgmoment.

Uw bestellijst bekijken.

U kunt tussendoor altijd de bestellijst bekijken. Klik rechtsboven op het winkelmandje of beneden op de pagina op Lijst. Hier ziet u alles wat u tot nu toe in uw mandje hebt gedaan. Bovenaan de lijst staat het bestelbedrag.

  • Wilt u een artikel verwijderen? Klik op het kruisje achter het bedrag van het product.
  • Wilt u de hoeveelheid aanpassen? Klik het aantal aan en verander het naar het aantal dat u wilt.
  • Wilt u helemaal opnieuw beginnen? Klik dan op Boodschappenlijst leeg maken.

Boodschappen Jumbo4

Klaar? Bestellen maar

Hebt u alles wat u wil bestellen in uw digitale mandje gedaan? Dan is het tijd om te bestellen.

  • Klik rechtsboven op het winkelmandje.
  • Wilt u het bezorgmoment nog aanpassen? Doe dat dan met de knop “Wijzig” naast het bezorgmoment.
  • Klik op de gele knop met Bestelling afronden.
  • Als er alcohol of tabak op uw lijst staat, dan moet u eerst uw geboortedatum invullen.
  • In het volgende scherm ziet u nog eenmaal een overzicht van uw complete bestelling. Klik nogmaals op Bestelling afronden.

U hebt nu besteld! Op het scherm staat tot wanneer u de bestelling kunt aanpassen.

Bestelling wijzigen

In uw mailbox is nu ook een overzicht van de bestelling te vinden. Hier kunt u gemakkelijk nog eens zien wat het bezorgmoment is, welke boodschappen u besteld hebt en wat het kost. Vanaf hier kunt u ook nog iets wijzigen. Bent u de koffie vergeten of wilt u er toch nog een pak koekjes bij bestellen? Klik dan op de knop Wijzig je bestelling. U gaat zo naar de overzichtspagina van uw bestelling.

  • Wilt u het aantal producten veranderen? Klik op het aantal en verander het naar het aantal dat u wilt.
  • Iets verwijderen? Klik op het kruisje achter het product.
  • Iets toevoegen? Klik op de knop Producten toevoegen.
    • Door te zoeken via de zoekbalk kunt u de producten kiezen die u nog wilt toevoegen.
    • Als u klaar bent, klikt u op de knop Voeg toe aan deze bestelling.
  • Het bezorgmoment aanpassen? Klik op Wijzigbij het bezorgmoment en selecteer een ander moment.
  • De hele bestelling annuleren? Klik op de knop Bestelling annuleren. Er wordt u nogmaals gevraagd te bevestigen.

Het bezorgmoment.

Binnen het afgesproken tijdsvak komt de bezorger met uw boodschappen langs. Tien minuten van tevoren ontvangt u een sms'je dat de bezorger eraan komt. De bezorger brengt de boodschappen normaal gesproken tot in de keuken. Vanwege de coronamaatregelen worden de boodschappen voor de deur gezet. U kunt statiegeldkratten en -flessen weer meegeven. De bezorger loopt de bestelling nog een keer met u na. Daarna rekent u af met uw pinpas.

Handig: favoriete producten.

Hebt u het digitaal boodschappen doen onder de knie? Dan is een lijstje met favoriete producten vast handig voor u. Als u een product opzoekt dat u vaker nodig hebt, dan kan u het in uw lijstje met favoriete producten zetten.

  • Zoek bijvoorbeeld op “Stroopwafels”.
  • Klik op het hartje dat onder het product staat.
  • Rechts verschijnt een balk, waar u gevraagd wordt om een lijstje te kiezen. Klik op het lijstje Favorieten.

Het product is nu toegevoegd! In dit lijstje kunt u meer producten zetten die u vaker koopt. Als u de volgende keer wilt bestellen kunt u eerst dat lijstje als startpunt gebruiken. Dat werkt zo:

  • Klik op Hallo [uw naam], rechts naast het icoon van het winkelmandje.
  • Klik op Lijstjes.
  • Klik op Mijn lijstjes.
  • Klik op Mijn favorieten.
  • Hier staan alle producten die u als “Favoriet” hebt gemarkeerd. Klik op het groene plusteken om een artikel op uw boodschappenlijst te zetten.