Google agenda items delen1

Oeps vergeten! Nét een afspraak gemaakt met een vriend om een dagje te gaan vissen, blijkt dat uw partner diezelfde dag heeft gepland voor een familie-uitje.

Een gezamenlijke agenda kan dit soort misverstanden helpen voorkomen. Een agenda delen met iemand is bij Google Agenda een fluitje van een cent.

  • Open Google Agenda op de computer.
  • Ga naar 'Mijn Agenda's' aan de linkerzijde van het scherm. Klik eventueel op 'Mijn agenda's' om deze zichtbaar te maken.
  • Ga naar de agenda die u wilt delen en klik op de drie puntjes.
  • Klik op Instellingen en delen.
  • Ga naar 'Delen met specifieke mensen' en klik op Mensen toevoegen.
  • Voeg een e-mailadres of naam toe.

  • Geef aan welke rechten deze persoon moet krijgen.
  • Klik op Verzenden.
  • Heeft de desbetreffende persoon geen Google Agenda, dan krijgt u daar een melding van. Klik op Uitnodigen.

De agenda is nu zichtbaar en te gebruiken door de toegevoegde persoon. U kunt afspraken toevoegen en afhankelijk van de rechten kan de ander ook afspraken toevoegen. Bij nieuwe afspraken of veranderingen, krijgt u een melding via Gmail.

Google agenda delen1

Agenda-item delen.

Wilt u niet een hele agenda delen maar slechts een gemaakte afspraak, dan is dit ook mogelijk. U kunt iedereen met een e-mailadres toevoegen aan een afspraak, zelfs als ze Google Agenda niet gebruiken.

  • Open Google Agenda op de computer.
  • Open een afspraak door erop te klikken.
  • Klik op het potloodje (bewerken).
  • Ga aan de rechterkant naar 'Gasten' en klik op Gasten toevoegen.
  • Typ het e-mailadres van de gast of selecteer deze uit de getoonde suggesties.
  • Verander eventueel de opties onder het kopje 'Gasten kunnen:'.
  • Klik op Opslaan.
  • Bevestig dat u een mail wilt sturen naar de gasten. Google Agenda verzendt altijd e-mailmeldingen naar gasten die Google Agenda niet gebruiken.